۱۳۸۷ خرداد ۷, سه‌شنبه

بی اعتباری مدارک دانشگاه اوکلاهاما و حادثه شازند

بی اعتباری مدارک دانشگاه اوکلاهاما
اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری اعلام کرد: دانشگاه بین المللی اوکلاهما oklahoma international university معتبر نیست .
به گزارش واحد مرکزی خبر ، این اداره کل اضافه کرد مدارک اخذ شده از دانشگاه فوق قابل بررسی و ارزیابی نخواهد بود .

آمار کشته‌ها و زخمي‌هاي انفجار در دو واحد توليدي مواد شيمياي در شازند افزايش يافت.
فرماندار شازند، آخرين شمار کشته شدگان اين سانحه را 26 نفر و زخمي‌ها را نيز پنجاه نفر اعلام کرد.
آقازاده گفت: زخمي‌هاي اين سانحه بلافاصله به بيمارستان ولي عصر(عج) و امام خميني (ره) اراک و بيمارستان تأمين اجتماعي شازند فرستاده شدند که به علت شدت جراحات وارده و ميزان سوختگي بين 60 تا 80 درصدي، نوزده نفر از آنان به بيمارستان‌هاي تهران، قم و همدان برده شدند.
در اين حادثه که حدود ساعت 15 و 50 دقيقه امروز روي داد، بر اثر بي‌احتياطي و سهل انگاري هنگام جوشكاري مخزن مواد شيميايي، يك دستگاه مخزن حاوي مواد سوختي پس از انفجار حدود شصت متر پرتاب شد و به درون واحـد ديگـري در مجاورت واحد اول سقوط کرد و باعث آتش‌سوزي مهيب در واحد دوم شود.
در اين انفجار واحدهاي صنعتي «كيميا گستران سپهر» و «کيمياگران امروز» در ناحيه صنعتي شهيد بابايي روستاي بازنه شهرستان شازند دچار آتش‌سوزي شد.
بنا بر گفته شاهدان عيني بر اثر اين آتش‌سوزي چهار مرحله انفجار نيز صورت گرفت كه علاوه بر نابودي كامل «كيميا گستران سپهر» و «کيمياگران امروز» تـا شعاع 300 متري نيز شيشه‌هاي واحـد‌هاي اطراف شكسته شد و دامنه آتش‌سوزي به واحد‌هاي مجاور نيز كشيده شد.
در پي وقوع اين حادثه عوامل امدادي و آتش نشاني مجتمع‌هاي پتروشيمي و پالايشگاه، آتش نشاني شهرداري‌هاي اراک، شازند، آستانه بلافاصله به محل اعزام و پس از حدود چهار ساعت، موفق به مهار شعله‌هاي آتش شدند.
به گفته شاهدان عيني بر اثر وقوع اين حادثه تا شعاع سيصد متري افراد دچار سوختگي و مجبور به فرار شدند.
در اين حادثه، علاوه بر تخريب 100 درصدي دو واحدتوليد مواد پتروشيمي تعدادي از واحدهاي اطراف بين 10 تا 30 درصد خسارت ديدند و ده‌ها خودروي سنگين و سبک نيز به طور کامل در شعله‌هاي آتش سوختند.
.....................
(بازهم عدم رعایت استاندارد و صرفه جویی های احمقانه توسط کسانی که از مدیریت چیزی بارشون نیست اما مدیر هستند (بخشهای خصوصی به خاطر پولشون و دولتی به خاطر...) بسیاری از کسانی که در ایران مشغول به فعالیت هستند ایمنی را هزینه اضافی میپندارند که برای بهره وری بیشتر به زعم خودشان، نادیده میگیرند.اما وقتی که 26 کشته و 50 زخمی و چندین واحد دیگر را نابود شده میبینند باز هم بجای درس عبرت گرفتن و تغییر رویه و سپردن کار به دست کاردان از بد اقبالی خودشون شکایت میکنند و خرخره کارگر جوشکار را میگیرند.)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر